torsdag 9. februar 2012

Mine tanker om fødselen.

Dette svangerskapet har gått rimelig fort, synes jeg.
Kansje fordi jeg har en aktiv 1 åring i hus denne gang. Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på mitt første møte med lillegutt, eller når fødsel/keisersnitt skal skje, FØR i dag!

Jeg var å handlet seng til minsten (JA 1 måned før fødsel), sist gang hadde jeg jo slike ting klar månedsvis før fødsel. Men ting har liksom blitt satt en del på vent. Vi har hatt det så travelt, med hus salg og visninger at det har blitt litt glemt.
Det var som sagt først nå i dag, da jeg stod å skulle ha sengen at det virkelig gikk opp for meg at om akuratt en måned, 9 mars, blir jeg mor til en liten gutt..



Jeg begynte å tenke på hvor følelsesladet jeg var da jeg fikk treffe Celin for første gang, å at jeg nå er så heldig og skal få oppleve det igjen.
Jeg gleder meg noe helt enormt!! Å tiden som er igjen, kan ikke gå fort nok.

Lurer sånn hvem han ligner på, om han får trekk fra sin storesøster! Undringer om hvordan Celin vil reagere når hun treffer han første gang, går igjen. Tror egentlig hun er så liten, at hun ikke kommer til å reagere noe særlig.

Denne fødselen blir anderledes, og trolig mye bedre.
Den 9 mars blir det planlagt keisersnitt. Og jeg får være våken denne gang og ikke i narkose!
Jeg har tatt valget om å ha keisersnitt selv, og det er fordi jeg har en stor navlebrokk i magen (tarmer), så store at de vises på utsiden av magen.
Fikk beskjed av kirurgisk lege at jeg kunne føde normalt. Men etter en komplisert fødsel sist, som endte i hastekeisersnitt etter 4 dager i fødsel, i narkose, så var mitt valg enkelt.
Jeg SKAL være våken denne gang, å vil ikke risikere noe annet! At det blir enda en komplisert fødsel, der jeg ender opp i narkose!
Jeg er ikke redd for å føde, å skulle ønske jeg kunne det å VITE at denne ikke ender i hastekeisersnitt.

Vi har snakket om å filme når lilleprinsen ankommer verden.
Jeg blir jo nødt å ligge på opperasjons bordet hele tiden. Så hadde vert herlig å fått se på film etterpå.
Vi får se hva vi gjør!

I dag har jeg skrevet huskeliste om hva jeg skal ha i sykehusbaggen. Kan legge ut en liste her senere, selv om det helt sikkert er veldig uintressant.
 :-)

Gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar