torsdag 24. november 2011

Torsdag igjen ! Ukene flyr!

I dag slutta jeg halv 5 på jobb. Hadde senvakt i Barnehagen og var den siste som gikk.
Celin har vært på kvadrat handlesenter sammen med sin mormor og oldermor.
Det ble en lett middag i dag, da vi endte opp med å bestille kinamat. Ja, det var en ''sånn'' dag. Begge 2 slitne etter jobb, og Celin var nok sliten etter shoppingturen.


Så nå er det litt sofakos etter middagen, før snuppa skal i seng!
Og mammen skal få 2 venniner som også er gravide på besøk!
Vi kaller disse småtreffene ''magetreff''. :-) Er veldig koselig. Vi prater om all slags mulig fra familieliv til fødsel, der vi deler tanker, følelser og opplevelser!
Vi koser oss med noe snacks, og ser fødeavdelingen. I dag har jeg handla inn litt ost og kjeks! Mmmm!
Det er viktig å ta vare på de gode venninene man har, og være sosial av og til! Selv om det er vanskelig av og til å skvise inn i timeplanen med husarbeid, jobb, en travel 1 åring og samboer :-)

Jeg har merket det at etter jeg ble gravid med Celin mistet jeg mye kontakt med de vennene mine som ikke har barn eller er gravide. Det synes jeg er enormt trist. Men på en måte så ''sklir'' vi litt fra hverandre. Og akuratt fordi vi er på litt forskjellige plasser i livet, og prioriterer helt forskjellig! Noen går på skole, og vier all sin tid til det. Mens noen bruker tiden sin på trening og arbeid osv.. Mens noen, som meg har blitt foreldre.

Derfor har vi planlagt en fast kveld i mnd, såkalt forening. Der vi i vennegjengen samles og koser oss, for å ivareta og holde kontakten.
Utrolig koselig!

Har du/dere som er blitt foreldre mistet venner som er på et annet stadie i livet enn det dere er?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar