onsdag 14. desember 2011

Julestemning!

I dag har jeg hatt ''fri'', og snuppa sov helt til 09.30, superdeilig!
Mannen er syk, med kraftig halsbetennelse, og er hjemme han også.

Hadde en utrolig hard dag på jobb i går, og kjenner at jeg er sliten. Måtte jobbe lengre pågrunn av sykdom på huset.
Så det var godt med et par ekstra timer søvn. Og jeg fikk også hvile da Celin hadde sin hvil. (som var 3 timer).

I dag/kveld har jeg fått bakt litt :)Det ble sandkaker og kokosmakroner i massevis.


Kokosmakronene ble MAGISK gode!

Så gode at jeg nesten bare må dele oppskriften jeg brukte :

Ingredienser
4 stk eggehvite
200 g kokosmasse
200 g sukker

Fremgangsmåte
Bland alt i en tykkbunnet kasserolle. Varm opp under omrøring til en seig deig i 6-8 min, den skal ikke koke!
Bruk to teskjeer og sett "topper" på bakepapirkledt stekebrett og stek midt i stekeovn på 200 ºC i 10-15 min. Avkjøl på rist.

Vill annbefale og dobble oppskriften, da jeg synes at det blir for lite! Med dobbel oppskrift får man rundt 40 stk :-)
Fant denne oppskriften på klikk.no, hvis noen lurte :-)

Sandkaker
Disse likte min kjære best!

Utrolig nok, klarte jeg IKKE og brenne noe eller glemme ut noen kaker i ovnen, denne gang!
Jeg som det vimsehuet jeg er, klarer altid og få til noe sånt! Men alt ble vellykka!

Mens jeg var i slaget fikk jeg pakket inn noen julegaver også! Mangler fortsatt å kjøpe en god del, ettersom vi er en veldig stor familie.
Jeg er skilsmisse barn, og Christer også. Så det vil si at vi har dobbelt opp:-) Kjempe koselig å ha så mange man er glad i, men også dyrt ;-) hehe

Så nå har vi kost oss med pastasalat og rundtstykker til kveldsmat :-)
Herlig dag <3

2 kommentarer:

  1. Bare en liten tur innom for å ønske deg og dine en riktig god jul og et godt nytt år :-D

    Juleklem Karianne

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig hilsen!
    Blir like glad hver gang noen er inne å hilser på :-) Litt sein med og svare.

    Ha et riktig godt nyttår :)

    SvarSlett